Serra'yla ilk otobüs yolculuğu

İstanbul'da ramazan başkadır kim ne derse desin orada tadı başka onu biliyorum..
ramazan ayı içerisinde İstanbulda bir gün iftar yapabilmek adına
çocuklu olarak ve otobüsle gitmeye değer miydi ?
ne kadar zor da yorucu da olsa değer.. değdi ..
bu haftasonu İstanbul'a geldik ve çok güzel bir gezi oldu bizim için
evet çok yoruldum hatta bazı zamanlarda sinir küpüne dönüştüm ama yine de
eşim gene gidelim hadi dese giderim biliyorum
cumartesi sabahı çıktık yola
cumartesi günü gerçekten keyifli geçti yolculukta çok yormadı
4 gibi falan vardık otele , taksimde Crowne Plaza da kalacağımız otele geldik
 saat yediye kadar dinlendik otelde nasıl iyi geldi yolculuk sonrası
otobüste uyumayan Serra hanım deliksiz uyku çekti elbette biz de rahatça uyuyabildik çok şükür, yoksaaaa o uyumasa bize uyku ne mümkün :)) anne oyyoo yoo baba oyyoo yoo der durur istersen oynama :)
neyse dinlenme sonrası 8 gibi hazırlanıp otelin en üst katında bizim için hazırlanmış iftar sofrasına geçtik
fasıl eşliğinde harika bir iftar yaptık
yemekler de ortamda çok güzeldi servis ve sunumda öyle.. Serra'da sıkıntı vermedi
önce güzelce yemeğini yedi sonra da gruptaki diğer arkadaşların çocuklarıyla oynadı
yemekleri çekmek her seferinde aklıma gelmiyor malesef bir alışkanlık edinemedim hep yemekler bittikten sonra aklıma geliyor iş işten geçmiş oluyor haliyle :)
iftardan sonrada namazlarımızı kıldık ve teravih için Fatih Cami'ne doğru yola çıktılar
ben çocuklu bir anne olarak elbette gidemedim
iftar sonrası kızımla odamızda çay ve çerez eşliğinde keyif yaptık
kızımın keyifli halinden görüntü

veeee 1. günün sonu İstanbul'da gece İstanbul'da huzur..

2. günse saat 11 gibi başlayabildi çünkü teravihe giden grup ancak 2 buçuk gibi otele geldiler
İstanbul işte gecenin o saatinde tarfik varmış zor geldik dedi eşim
hiç uyumadan sahura inelim dedi yoksa mümkün değil kalkamam dedi
Serra'yı bebek arabasına yatırıp birlikte indik sahura
afiyetle yedik sahurda mamalarımızı :) e tabi o saatte gelip hiç dinlenemeyen grup sabah namazında Eyüp'e gitme işini ertelemek zorunda kaldı neyse ki sabah uykusuyla dinlenip sabahleyin Serra'nın kahvaltısını yaptırdık
11 gibi otelden toparlanıp çıktık direk Eyüp'e yola koyulduk
Mübarek mekan Eyüp'te rehberimizle buluştuk , başladı anlatmaya
gezilen her karışın ayrı manası var İstanbul'da bilinmeyen ne çok şey var
yeni şeyler duyduğumda dinlediğimde hep bunu düşünürüm ben öğrenmemiz gereken ne çok şey var
çok güzel şeyler anlattı rehberimiz Eyüp Sultan Hazretlerinin mahiyetinden başladı Osmanlı'da yapılanlardan
mübareğin bahçesinde yatan sahabelerin hayatlarından padişahların yaşadığı dönemdeki olaylardan
Ebu Suud Efendi, Sokullu Mehmet Paşa, Kanuni Sultan Süleyman, Fatih Sultan Mehmet vs.vs..
keyifle dinledik, her durduğumuz yerde bir kalabalık çevreledi etrafımızı güzel şeyler anlatıldığını anlayınca insanlar kulak kabarttılar haliyle, bir bilenden dinlemek kadar güzeli var mı!!
E tabi ben bir yandan dinledim bir yandan kurtlu kızımla ilgilendim
daha önce de rehberle gezmek nasip oldu Eyüp Sultan hz. ni bana ama unutuyor insan dinledikçe anımsıyor
eşimde ilgilenmeye çalıştı sağolsun bana külfet olmasın sadece diye ama ben onun dinlemesini istedim ben daha önce de dinledim sonuçta dedim.. yine de yardım etti canım benim..
önce Eyüp'ten kesitler gelsin sonra da çılgın kızımın Eyüpteki pozlarından

Eyüp Camisinin önüne bir sürü platform kurulmuş
malum canlı yayınlar vs. yapılıyor iftar ve sahur veriliyor
yazın sıcağında hem mübarekliği bozmamak adına hem de insanlar sıcaktan gölgelensinler diye nasılda güzel düşünüp Kabe sütunlarıyla süslemişler açık alanı
çok hoşuma gitti altında biz de gölgelendik
öğle namazı vaktinde camiye girmek mümkün mü hele ki çocukla
bir de öyle bir sıcak vardı ki pazar günü mübarek maşallah..
biz üç çocuklu bayan o sütunların altında oturduk az biraz dinlendik ne iyi oldu

işte benim Eyüp sokaklarında dolaşan bıcırık kızım

kurtlu durur mu durmadı artık istekleri de bitmiyor
anne veyve (meyve suyu) anne koko (dondurma) anne duu (su) sıcakta napsın çocuğum
serinleyebileceği herşeyi istedi annesinden :)) hepsine de ulaştı :))

Eyüp'ten sonra Sultan Ahmet , Ayasofya, Topkapı , Eminönü, gezdik..
çok yorulduk bir an önce Boğaz turuna geçsek diye bekledik .. o yorgunlukla çok fazla fotoğraf çekemedim
biraz Topkapı biraz da Sultan Ahmet'te çekmişim, kaçamak olarak da kutsal emanetlerde çekmeye uğraştım
az biraz ..
Topkapı'dan başlayalım önce
bebek arabasına binmeyen Serra hanımı sürekli kucakta taşımaya kol mu dayanır
zavallı kocacım aldı omzuna artık napsın oruçlu oruçlu taşıdı hatun kızı  ..

Müzenin girişindeki kapı

ve çocuğu uyutmayı başaran yorgun ama mutlu aile nihayet beraber fotoğraf çekinebilir :)

kutsal emanetlerdeki Peygamber Efendimizin Mübarek ayak izi ve mührü

Sarayın muhteşem manzaralı Has bahçesinde

gönül daha fazla fotoğraf çekinmeyi istedi aslında ama mecalimde kalmadı
öyle yorulduk ki hem çok dolaştık hem de çocuklu dolaştık kolay mı !!
neyse velhasıl kelam çok güzel bir yurtiçi tatili gibi oldu bize az biraz da olsa deşarj olduk :))
İstanbul'a has mahya fotoğrafıyla posta son veriyorum
daha nice gezi postlarına inşallah..

Güzel mahyasıyla Üsküdar Valide Sultan Cami ..