Serranın ilk yurtdışı gezisi BOSNA HERSEK (Part-1)

Bu gezi sadece Serra'nın ilk yurtdışı gezisi değil aslında benim içinde öyle, eşimin daha önce yurtdışına çıkmışlığı var ama kızım ve ben için ilk olduğundan özel :))))
Yolculuğumuzu balkanların güzel ülkesi Bosna Hersek'e yaptık
Bosna Hersek hakkında çok bilgiye sahip değildim gidene kadar
haberlerden ya da çevremde anlatılanlardan az çok bilmişliklerim vardı elbet ama gidip görmek orada yaşayanlardan dinlemek başkaymış ve hiçbişey bilmiyormuşum meğer dedirtiyormuş insana
Gerçekten ne zor dönemler yaşamış müslüman kardeşlerimiz ne acılar görmüş ne kayıplar vermiş
Öyle güzel topraklar ki oralar aslında! ecdad da farketmiş zaten ve oralara kadar ulaşıp çok fazla yatırım yapmış bu güzel ülkeye külliyeler camiler medreseler köprüler vs..
tabi yapılanların çoğu sırp ve hırvatların şiddetine maruz kalıp harabeye dönüşmüş ne yazık ki , korumaya alınan bölgeler de mevcut ama çoğu harabe olmuş :(
Sırp, Hırvat ve Boşnak bu üç ırk aynı topraklarda yaşıyor hala
ülke de gezerken bile sırp, hırvat olan insanları elle seçebilmek mümkün tavırlarından duruşlarından görüntülerinden ..
Uçaktan iner inmez gezimiz başladı diyebilirim tur görevlisi ve rehberimiz bizi havaalanında karşıladı
başladı anlatmaya
ilk olarak öğle namazlarını kılmak için yeni yapılmış bir camiye gittik
bu cami Endonezya devleti tarafından Sarajevo şehrine savaştan sonra yaptırılmış

caminin içinden kareler

Camide öğle namazlarını kıldıktan sonra kaleyi gezmek üzere Travnik'e doğru yola çıktık

yolculuk esnasında hep Bosnada yaşananlardan bahsetti rehberimiz
her mevsim ayrı güzel olan Bosnanın yazın çok daha güzel olduğunu söyledi
gerçi 'bu tarihlerde genelde çok soğuk olurdu ama şansınıza hava güzel' diye ekledi arkasından da
gerçektende kışı ve sonbaharı sert gecermiş çok kar yağarmış
neyseki şansımıza çok sert bir hava yoktu , Serrayı üşütürüz diye korkuyordum ama kazasız belasız atlattık :)
işte sonbaharın renk cümbüşü

bir hristiyan mezarlığı

Mola verdiğimiz yer dışarıdan görünüm

'baba-kız' moladaki restauranttan yemek sonrası mutlu bir kare

Turumuzun logosu

Kalenin eteklerinde bir Şehitlik
Öyle çok şehitlik var ki burada özellikle bembeyaz yapılıyormuş hristiyan mezarlıgından ayrılsın diye

Gezdiğimiz medrese

Medresenin girişteki tanıtım panosu

medrese içindeki eski el yazısı Kuran-ı Kerimler

Sadaka kutusu

Ecdadın yaptıgı külliye ve medreselerin içinde hep bu fermanı görebiliyosunuz çoğu yerde gördük
boşnak müslüman kardeşlerimiz cidden çok vefalılar ve hasretle sevgiyle anıyorlar ecdadı

kaleiçi caminin minaresi

kale içerisinde gelenler için cafeterya gibi bir yer var ama sonbahar ve soğuk olduğu için kapalıydı
yazın turistik amaçlı kullanım için hizmetteymiş
oranın tabelası

Kaleiçinden Travnik şehrinin görüntüsü

Kaleye çıkarken kalenin surlarının görüntüsü
yolu taşlı olduğu için bebek arabalarıyla çıkamadık
çocuklar kucakta zor çıkıldı kaleye yorucuydu yani paslaşarak taşıdık Serrayı bi eşimde bi bende :)))

Travnik sonrası Sarejevo'da özel okulda yapılan Boşnak kermesine geçtik
bir sürü ikram vardı , kendime bir tabak hazırladım ve afiyetle lüplettim :))

Kermesten sonra kolejın konser salonuna geçtik bizim için verilen konseri dinledik
inanılmaz güzeldi, sırf bu konseri tekrar dinleyebilmek için gelinebilir bu ülkeye dedirtti bana
sadece bana değil aslında grubumuzdaki herkes çok beğendi

bütün ırklardan karışık öğrencilerden oluşan koroda herkes aynı dili konuştu
bizim ilahi ve ezgilerimizi söylediler nasıl mutlu oldum ya çok güzel bişeymiş farklı ırktan insanlarla aynı dilde konuşabilmek bizim dilimizde yani
Konser şefi çok sempatik biriydi , dinleyicileri de sürekli dahil etti koroya ,
hep bir ağızdan söyledik bilindik ezgileri

Konser sonrasında yorgun ve bitkin halde otele doğru yolumuzu aldık
Ve nihayet güzel otelimizin güzel odasına teşrif ettik
yoğun ve yorgun bu günün ardından gerçi nerede olsa yatardık ama odaya gelince inanılmaz mutlu olduk eşimde bende. Çünkü bebekli çiftler için beşikli odalar ayarlanmıştı Serrayı'da koyduğumuz gibi uyudu
bizim kadar o da yoruldu çünkü
ama çok eğlendi canım yavrum konser de çok hoşuna gitti
böylece ilk konser deneyimi oldu kızımında

Veeee 3 günlük gezinin ilk günü sona erdi
Part-1 finish :)))

11 yorum:

1. Ogrenci yillarim geldi aklima. 2 kiz bilet alip gitmistik bosnaya simdi dusunuyorum da ne cesurmusuz... Ama gercekten gezmey deger yerler. yazinin devamini bekliyorum

Yanıtlar
    1. Ne güzel gitmiş olmanız cidden ben gidip döndükten sonra geç kaldığımı bile düşündüm :))
      GErçi buna da şükür geç de olsa gidip geldik ve sağa salim :))
      Yazının devamı en kısa zamanda geliyor fotoğrafları düzenleme aşamasındayım..

Sil
    2. ogrencıyken gıttık ama bence oraya paralı bır sekılde gıtmek gerek savastandolayı bosnak halk cok caresız bıralkılmıs tum gelırlerı ellerınden alınmıs gordugum her bosnak dukkanında herseyı almak ıstedım ama paramız cok sınırlıydı. sımdı esıme dıyorum bosnaya gıdelım ama paralı gıdelım bosnak musluman halka turıstık para bırakalım dıyorum... sımdı gıdersem normalde elı cok sıkı olan ben snaırım orda herseyden alıcam

2. bosna hersek benimde gitmek istediğim yerlerden biri :))
    çok güzel fotolar...
    objektifine sağlık canım...

1. Şirinecim kesinlikle gitmelisin ben bayıldım resmen
      Veee insanın ufkunu açıyor yurtdışı bunu farkettim ..

Sil
  3. mevlid kandilimiz mübarek olsun canım...

Yanıtlar
    1. Canımmm bil mukabele duanda unutma bizi de ..
      Sevgiler ve hayırlı kandiller ..

Sil
  4. yeni yerler görmek ne güzell..aman en önemlisi kızınız hasta olmadan dönmüşsünüz..

1. Evet çok şükür kazasız belasız gidip geldik
      Kızımla ilk yurtdışı gezisi başarıyla sonuçlandı :))

Sil
  5. Harika bir yer.gitmeyi çok istiyorum.İnşallah Türkiyeye döndükten sonra ki yurt dışı gezilerimizin başlangıç noktası olur.bloğunuzda çok hoş paylaşımlarda bulunmuşsunuz.elinize emeğinize sağlık.sevgiler.

1. Teşekkürler .. Aynen gidip görülmesi gereken bir yer kesinlikle
      Gidip gezdiğinizde bana hak vereceksiniz .. :))

Responsive Blogger Tema Tasarım : Sosyal Medya Kafe
Zeynep Öztürk COPYRİGHT © 2014 TÜM HAKLARI SAKLIDIR.