Part-2 İkinci gün Mostardayız

İlk gün Travniki gezmekle başlayan gezi ikinci gün Mostarla devam ediyor
erkenden kalkıp kahvaltıya inmemiz gerekiyordu amaaaaa
otelde ilk sabahımız fotoğraf çekinmeden olur mu hiç :)))
özenle poz veren ben ve bana merakla bakan kızım odamızın çıkışın holde :)))
eşime zorla çektirdiğim bu fotoğraftan sonra kahvaltımızı yapıp yola çıktık

geziye karar verdiğimizde  Mostar'ı görücek olmak çok mutlu etti beni daha çok çünkü Bosna'ya dair bilidiğim tek yerdi Mostar köprüsü
uçaktan indiğimizde rehberimizin bir yorum olmuştu 'bugün direk Travniği gezelim Mostara ayrı bir gün ayıralım çünkü Mostarın her karesi ayrı gezilmeli' demişti bunu duyunca Mostar'a karşı merakım daha da artmıştı kiii gelip gezince denilen kadar varmış dedirtti bana. Her yeri ayrı güzelmiş gerçekten ama tahribat çok olmuş bu güzel şirin kentte .
Sarajevo Mostar arası çok da kısa bir mesafe değilmiş arada mola vermemiz gerekti bu yüzden
ve anlatmaya (fotoğraflarla birlikte) mola verdiğimiz yerden devam etmek istiyorum
iki saatlik yolculuktan sonra Alperenler tekkesi diye bir yerde mola verdik
'çok acıkmadık aslında' diyen herkes manzarayı görünce kurt gibi acıkmışa döndü :) bende dahilim buna:)
ilk gün Travnikte biraz üşüdük diye bugün tedbirli giyinelim dedik ama bugün de hava inanılmaz güzeldi
Travnikle Mostar arası 4-5 derece farkedermiş rehberimiz belirtti bunu kendi de ona göre giyinmiş zaten , neyseki Serra için yanıma yedek baya kıyafet almıştım terlemesin diye otobüste çıkardım üzerini,
kabanını da otobüste bıraktım inerken bir hırka aldık öyle başladık gezmeye
manzara nasıl güzeldi tekkenin uzaktan görüntüsü

İbadethane olarak kurulan bu tekke şuan turistik amaçlı da kullanılıyor
balık ızgara yemek isteyenler de ayrıyeten buraya gelirlermiş. Balığı inanılmaz lezzetliydi

Güneşe doğru çekilen foto itinayla blog için kullanılır işte :)))
kızım ve ben sözde poz verirken

tekkeden aşağıya çok tok bir şekilde inen ben
 manzara çekimine başlarım hemen :))

yemek yerken oturduğum yerden kafamı kaldırıp çektiğim bir poz buda
burası bana Fethiye Saklıkenti anımsattı ama ayrı bir güzelliği var manen hissediyor insan sanki

Veee Alperenler tekkesini gezen çekirdek ailemiz Mostar'a doğru yola alııır

Mostar şehrine geldik ve köprünün en güzel fotoğrafının çekildiği yerlerden olan
Koski Mehmet Paşa camisinden başladık gezmeye

Caminin minaresi savaşta yıkılmış
orjınali bu değil yani ama birebire yakını yapılmaya çalışılmış

Cami avlusundan bir kare
avluda turstik amaçlı satış yapılıyor aynı zamanda
buranın halkı turistik satışla geçimini sağlıyormuş hemen hemen

Caminin içinden bir kare

şehrin her yerinden görülebilen bu haç özellikle bu tepeye yapılmış
bu tepeden mostarın her yeri görülebiliyor diye bu büyük haç savaş sonrasında inşa edilmiş
ve herhangi bir tahribe uğrar diye yanına gitmek yasakmış

bu kare resmen şehrin yaşadıklarının özeti bence
gezip görüp bile elbette

cami avlusundaki mezarlık bizim topraklarımızı anımsattı bana
mezar taşlarından belki de ,tanıdık bildik, Ecdad uğramış buralara dedirtiyor insana

İşte hüzünlü Mostar Köprüsü
Hüzünlü diyorum çünkü rehberimiz yaşananları anlattı da neler görmüş bu köprü bu şehir neler yaşamış içi acıyor insanın , halbuki nasıl yapılmış , nasıl yaşanmış buralarda
köprü öyle ince düşünülerek inşaa edilmiş ki
Neretva Nehrinden 24 metre yükseklikte 30 metre uzunluğunda ve yapıldığı dönem itibariyle gelişmiş bir teknolojiyle yapılmış bu köprü, 456 kalıp taş kullanılmış , bu taşlar dayanıklı olsun diye bölgenin 14 km uzagından getirilen toprak kullanılmış, taşların yapımı için bölgeye taş ocağı kurulmuş
binbir zahmetle yapılan bu köprü malesef şehrin istilası olduğunda ilk yıkılan yerlerden oluyor
ve köprüyle ilgili en önemli ayrıntı (bence)
köprü üzerindeki 99 adet basamak bulunuyor bu basamaklar Allah'ın 99 ismini temsil ediyor

köprüye doğru ilerleyen ince uzun yol turistik amaçlı satış yapılan dükkanlardan oluşuyor
gelen yerli yabancı turistler hediye eşya vs.. alıyorlar buradan
sırasıyla birkaç dükkandan kare

köprü üzerine geliyoruz nihayet
köprüden bahsederken demiştim basamak diye işte o basamaklar
yıkılmadan önceki hali gibi yapılmaya çalışılmış
benzettiklerini de söyledi rehberimiz ama basamak sayısı 99 değil 93 adet yapılmış
keşke onuda aynen yapsalardı diye ilave etti.
Köprü 93 yılında yıkıldığı için onu temsil etsin diye 93 yapılmış

Köprü üzerinden manzara
az önceki Koski Mehmet paşa camide görünüyor bu karede

köprüden karşıya geçtik manzaraya bakıyoruz

şimdi de köprünün altına indik nehrin kıyısına

Mostar köprüsü dibinde bir çekirdek aile

Mostar'a karşı baba-kız

köprüden karşıdayız hala restaurant ve cafeler var bu tarafta
işte bir restaurant tabelası
Boşnak böreği Türkiyede bilinir
biliriz yani yeriz ve severiz de , Bosna'ya kadar gidiyorsun yemeden gelme dediler
yemeden önce tabelasını çekiyim istedim :))

köprüden dönüyoruz
köprüye son bakış

hediyelik eşya dükkanlarından birinin içindeyiz
çok hoşuma giden bu tabloyu fotoğrafladım

ikinci gün de bitiyor işte otele geldik bile

Akşam yemeği sonrası otel gezisi yaptık eşim ve kızımla
kahve için harika bir alan
Serra çok izin vermese de bir kuple oturduk burada
sonra da doğruuu odayaaa
eee eee vakti geldi

Bu güzel gezinin 2. günü de böylece sona erdi
üçüncü gün yani yarın Sarajevo turu ve ülkeye dönüş günü